Son güncellenme :27.07.2017 0:08

Anasayfa > Bizden Haberler, Fotoğraf, Genel, Güncel, Sondakika, Türkiye > ARAŞTIRMACILARIN DİKKATİNE

27.07.2017 Per, 0:08

ARAŞTIRMACILARIN DİKKATİNE

http://www.saglikaktuel.com/haber/unvan-bazinda-isgorev-tanimlari-kitabi-revizyonu-2017-23-57364.htm

Unvan Bazında İş/Görev Tanımları Kitabı Revizyonu (2017-23)
www.saglikaktuel.com
Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı tarafından Unvan Bazında İş/Görev Tanımları Kitabı Revizyonu hakkında duyuru yayımlandı.

Araştırmacıların görev tanımını şöyle yapmışlar:( Kendi birimleri için)
İŞ/GÖREV TANIM FORMU
İş/Görev Kısa Tanımı:
Araştırmacı unvanının gerektirdiği yetkiler çerçevesinde sorumlu olduğu iş ve işlemlerin
kanunlar ve diğer mevzuat düzenlemelerine uygun olarak yerine getirmek.
İş/Görevi:
 Birimin görev ve hizmetleri ile ilgili konularda görev verilmesi halinde, araştırma,
inceleme yapmak ve bu konuları değerlendirerek sorunlara çözüm yollarını belirlemek,
rapor yazmak, koordinasyon ve danışmanlık yapmak, bu konularla ilgili toplantı ve
etkinliklere katılmak, araştırma programlarını hazırlamak, kalkınma planları ve yıllık
programlar ile birime verilen görevler hakkında araştırmalar yapmak.
 Amirleri tarafından verilecek benzer nitelikteki diğer görevleri yapmak.

YORUMLAR

Toplam 26 yorum bulunmaktadır.

Kemal yücel

Sosyal Güvenlik Kurumu; kurumunda görevli Araştırmacıların görev tanımını yazmış; Sağlık Bakanlığında görevli Araştırmacı kadrosunu 2 Kasım 2011 tarihinde ihdas etmiş olmasına rağmen henüz görev tanımını yapmamıştır. Her Bakanlık; kendisine bağlı kurumlarda görevli araştırmacıların görev tanımları farklı olup; hizmetin özelliklerinden kaynaklanan farklılıklar dikkate alınarak görev tanımı yapılmaktadır.(TRT,SGK,MEB,TSK vb.)Görev tanımını yapmayan ise; Devlet Personel Başkanlığı tarafından 2005 yılında Genel olarak tanımı doğrultusunda hareket etmektedirler.

27.07.2017, 11:36
fatih

kardeşlerim bu tanıma benzer tanım zaten var idi lütfen Devlet beya gidin bu işi başbakan ile bizzat görüşmez ise çözümü mümkün degil
ikinci husus ÜLKE tv veya ATV gibi ulusal kanalrda bu konuyu gündeme taşırsanız Turgay GÜLER veya süleyman Özışık yada Yusuf KAPLAN ile konuyu taşıtırsanız bir yerlere varmak mümkün
yoksa yıllarca bu böyle devam eder gider zaten bende dahil herkes üstünde ölü toprağı atılmış gibi oturup miskin miskin duruyoruz
İnanın ben her ay sağlık bakanlığı ile Cumhurbaşkanına defalarca yazıyorum 2000 insan her ay yazsa yine bir yerlere varmak mümkün sayğılar

27.07.2017, 13:21
nihal erişen

yukarıda ki yoruma aynen katılıyorum..

28.07.2017, 14:52
Celil

Zaman anlamsız şekilde geçiyor. Yöneticilerimiz her işi yapacaksınız kardeşim diyor,.
Ümidim kalmadı. Genç emekliliğe teşvik ediyorlar kaçırmak için uğraşıyorlar.

30.07.2017, 19:19
Hidayet SARI

Arkadaşlar yukarıda bahsi geçen Araştırmacılara ait iş görev tanımının yeterince anlaşılamadığını düşünüyorum .Değerli arkadaşlar bizler takriben 10-13 senedir. Görev tanımının en sonunda diğer işler şeklinde ifade edilmiş olmasının yanlış anlamalara neden olduğu için serzenişte bulunmuyor muyduk? Arkadaşlarımızın yukarıda bahsi geçen iş görev tanımının en sonunda benzer nitelikteki işler ifadesinin yer alması için gayret sarf etmedik mi ? Benim anlayamadığım ” Diğer işler ” ifadesi ile ” benzer nitelikteki işler ” ifadesi aynı anlama mı geliyor ? Fatih Bey kardeşim yukarıda bu husustaki ifadesinde Aynen “kardeşlerim bu tanıma benzer tanım zaten var idi lütfen Devlet beye gidin bu işi başbakan ile bizzat görüşmez ise çözümü mümkün değil ” denmektedir. Yukarıda da ifade ettiğim üzere söz konusu ince nüans gözden kaçırılmış diye düşünüyorum. Devlet beyle görüşülerek, iş görev tanımının değiştirilmesi mi talep edilecek, yoksa bütün sağlıkçıların eski görevlerine iade edilmesinin sağlanması mı talep edilecek, bu hususta gerekli açıklama yapılırsa sevinirim. Arkadaşlar benim hepinize naçizane önerim kabul olacak duaya amin diyelim Hepinize sevgi ve saygılar sunarım.

31.07.2017, 16:59
nihal erişen

sevgili meslektaslarım biz davalarımızı actıgımızda 81 ilde hicbir hakim savcı lehimize karar vermedi..ve bir yıl maaş kesintilerimiz saglık müdürlüklerinde ki idareci meslektaşlarımın da 2 yıl maaş kesintisi oldu..kaybettiğimiz gibi geriye dönük ödeme alamadık ama bir yıl sonra maaşlarımıza iyi kötü bit iyileştirme yapıldı..emeği geçen herkesten allah razı olsun..diyeceğim o ki kendi ilimde davamıza bakan o dönemin hakimleri ya feto davasından dolayı ihraç veya içerde..başka illerde ki arkadaşlarla sendika avukatlarımızla haberleştiğimizde aynı duruma benzer haberler aldık..hatta bizi bu duruma getiren sistemin feto projesi oldugu dahi söylenmekte.. peki madem öyleyse neden bu durumu fırsata çevirmiyoruz..neden iadeyi itibar yapılmıyor..biz de feto magduru isek..lütfen herkes kendi ilindeki davalarımıza bakan hakim savcıları bir araştırsın..saygılarımla..

01.08.2017, 14:56
ayşe günaydın

Sevgili Dostlar;
Araştırmacı görev tanımında; özelleştirme araştırmacılarına yapılan yanlış “…verilecek diğer görevleri yerine getirmektir” ibaresi idi. Ordudan atılanlar için yayımlanan KAMU PERSONELİ GENEL TEBLİĞİ (seri no 3) te ise asker kökenli araştırmacı olacaklar için tanımı gayet güzel hale getirdiler.Bu tanımda öğrenim durumu,mesleki beceri,daha önce ifa ettiği görev dikkate alınarak verilebilecek görevler sayıldıktan sonra verilebilecek BENZERİ DİĞER GÖREVLER diyor.Mevzuat burada açık ve bağlayıcılığı net Diğer bir deyişle Araştırmacı(6191)unvanlı personele bu görevleri ve bu görevlere benzer görevleri verebilirsin diyor.Araştırmacı(ö) tanımındaki DİĞER GÖREVLER ile Araştırmacı(6191) tanımındaki BENZER DİĞER GÖREVLER ayrımı uygulamada kıyametin koptuğu yer oldu.
Şimdi SGK nim tanımı daha netleştirerek BENZER NİTELİKTEKİ DİĞER GÖREVLER demiş.Doğrusu budur ancak bu tanımların yapıldığı TEBLİĞ ler değişmediği sürece SGK nın tanımı bizler için UYGULANABİLİR Mİ?

01.08.2017, 15:29
ayşe günaydın

SGK tarifinde bir diğer önemli husus kanımca ;”görev verilmesi halinde” ibaresidir. Zira tanımlarda Araştırmacının faaliyet alanı ana unsur olarak “Birimin görev ve hizmetleri ile ilgili konular “dır.Diğer tanımlarda “verilecek görevleri ” ifadesi yerine SGK tanımında “görev verilmesi halinde” diyor.YANİ Görev verilmeyebilir.Bu haliyle de sakat bir tanım olduğunu düşünüyorum

01.08.2017, 15:41
Hidayet SARI

Yukarıdaki yazımızda hatalar olduğu için hepinizden özür diliyorum.
Sayın Ayşe Günaydın Hanımefendi kardeşimizin Araştırmacıların iş görev tanımları ile ilgili olarak Aynen ” SGK tarifinde bir diğer önemli husus kanımca ;”görev verilmesi halinde” ibaresidir. Zira tanımlarda Araştırmacının faaliyet alanı ana unsur olarak “Birimin görev ve hizmetleri ile ilgili konular da verilecek görevleri ” ifadesi yerine SGK tanımında “görev verilmesi halinde” diyor.YANİ Görev verilmeyebilir.Bu haliyle de sakat bir tanım olduğunu düşünüyorum” Denilmektedir.Söz konusu hususta şöyle bir açıklama yapmak istiyorum. Malumlarınız olduğu üzere; Araştırmacıların İş Görev tanımlarında Aynen “Araştırmacı unvanlı personelin görevleri; “ Kurumun veya görevli olduğu birimin görev ve hizmetleri ile ilgili konularda verilecek görevleri ifa etmek, kurumun veya görevli olduğu birimin görevleri hakkında araştırma, inceleme yapmak ve bu konuları değerlendirerek sorunlara çözüm yollarını belirlemek, rapor yazmak, koordinasyon ve danışmanlık yapmak, bu konularla ilgili toplantı ve etkinliklere katılmak, araştırma programlarını hazırlamak, Kalkınma Planları ve Yıllık Programlar ile kuruma verilen görevler hakkında araştırma yapmak ve verilecek diğer görevleri yerine getirmektir.” Denilmektedir. Görüleceği üzere, Kurumun veya görevli olduğu birimin görev ve hizmetleri ile ilgili konularda verilecek görevleri ifa etmek ibaresi bence geniş kapsamlı tüm görevleri kapsamaktadır. SGK görev tanımında ise verilecek görevleri şeklindeki emir vaki bir ifadenin yerine görev verilmesi halinde denmek suretiyle yapılacak işler hususunda çerçeve çizilmiştir. Yani belirtilen görevleri kapsar denmek istenmiştir. Diye düşünüyorum. Tüm arkadaşlarımıza değerli görüşlerinden dolayı teşekkür eder, Hepinize sevgi ve saygılar sunarım.

02.08.2017, 9:13
ali atila aküzüm

Sayın Başkanım,

2017 yılı Ağustos ayında yapılacak toplu sözleşme görüşmelerinde; Araştırmacıların göstergelerinn ide 3600 derece olması yönünüde Dernek olarak çalışma yapılabilir mi ?
Saygılarımla

02.08.2017, 11:33
Celil

Sayın arkadaşlar!
SGK nın araştırmacı tanımı uygun ve yerindedir.TÜM ARAŞTIRMACI asker,özelleştirme,saglıkçılar olarak !HEPİMİZE UYGUN GÖREV TANIMIDIR. Bunun aynısın Saglık Bakanlığınca yayınlaması arzumuzdur. Selam ve dua ile…

02.08.2017, 22:42
Zülküf BAĞBARS

Yeni çıkacak KHK ile 663 SKHK de değişiklik yapılacağı kurumların esku sisteme döneceği den bahsediliyor bu husus bizlerin eski kadrolarımıza dönme yolunu açmazmı?

04.08.2017, 12:50
Kemal Eyüboğlu

Sn. Ali Atila Aküzüm arkadaşımızın sözünü ettiği ” Araştırmacılara 3600 ek göstege verilmesi” ile ilgili taleplerimizin,Ağustos ayında başlayan ve 2017-2018 yıllarını kapsayacak toplu sözleşme çalışmalarında dile getirilip,mutakabat zaptına kaydedilmesinin sağlanması için ne gerekiyorsa yapmamız lazım.Bu fırsat kolay kolay bir daha yakalanmaz diye düşünüyorum.Çünkü,bundan sonraki toplu sözleşme görüşmeleri 2019 seçimlerinden sonraya geliyor…

04.08.2017, 13:47
Celil

Sayın araştırmacı arkadaşlar
SGK NIN BÜTÜN ARAŞTIRMACILARA ŞAMİL ÖZELLEŞTİRME-SAGLIK-ASKERİYEDEN GELENLERİ içere n görev tanımı çok iyi bir görev tanımıdır sayın Hidayet SARI agabeyde çok iyi yazmış.Araştırmacılar arasında ayrım yapmadan SAGLIK BAKANLIĞINDANDA BU GÖREV TANIMININ ÇIKMASI İÇİN SAYIN ADYED VE BAŞKANIMIZ ÖNCÜ OLSUN.LÜTFEN ÖNCE GÖREV TANIMI. Selam ve dua ile…

04.08.2017, 19:20
Celil

!!!!!!!!!!!!YARDIM LÜTFEN!!!!!!!!!!

07.08.2017, 22:49
yakup erkocak

sayin adyed yonetimi. son dakika diye verdiginiz haberdeki isleri zaten yapiyoruz. birkac gundur gundemi mesgul eden sag.bak.yeni teskilat yasasinda bizim yerimiz nedir. ne olacagiz.yonetim olarak neler yaptiniz.haklarimiz icin kimlerle gotustunuz. adyed arastrmaci sitesimi aktuel bir sitemi. mhp nin onergesinin sonucu ne oldu.

12.08.2017, 18:16
Celil

Sayın yakup bey, Sayın Araştırmacı arkadaşlar,
Sayın yakup bey siz araştırmacılık denetim görevi yapıyor olabilirsiniz, bizler görev tanımında verilen işleri yapar dendiği için neredeyse fotokopi çektirmek memurluk yaptırmak yazı yazdırmak istiyorlar. Sizin gücünüzden dolayı olabilir. Bu durum sizi seven amirinizdende kaynaklanabilir. Kimsesi olmayanlar zor durumda olbilecegini düşünmekgerek. Aslonan saglam tutarlı görev tanımıdır. Böyle durumda hiç kimse dayatma yapamaz. Yargı müsade etmez. Keyfiliğe geçit vermez. Sgk görev tanı tüm araştırmacılar için ayrım yapmaksizin çok iyidir. Bizlerin görev tanımıda böyle olmalı. Bundan sonra da daha saglam özlük hak arayışına gierebiliriz. Önce sağlam görev tanımı. Selam ve dua ile……

12.08.2017, 22:23
nihal erişen

buraya yazdığımız yorumlar görüş ve önerilerimiz hatta eleştirilerimiz adyed yönetimi tarafından okunuyor mu bilmiyorum..buraya yazdığımızla mı kalıyoruz..dün personel sağlık nette ilan edildi kamu hastaneleri birliği genel sekreterliği lav ediliyor.çok yerin de bir karar..yazık bu devletin kasasına bu kadar kadrolaşma gereksiz bürokrasi neyse ki birileri bu gerçeği gördü..biz yazınca taraf olduk kuyruk acıları var ondan konuşuyoruz olduk.. peki bu yapılanma ile ilgili daha bir görev tanımımız bile yokken bizlere nasıl görevler düşer..evet calıştıgımız kurumlarda itibarsızlastırılıyoruz ve emekliliğe mobbing le yönlendiriliyoruz..iadeyi itibarımız yapılır mı hiç sanmıyorum..ama neden olmasın…..eger bu sistem lav ediliyosa otomatik olarak bizim durumumuz da düşmez mi??? adım adım gitmek lazım eger durumumuz dabir degişme olmayacaksa yeni yapılanmada arastırmacı olarak denetim il koordinatörlüğü baş danışman il planlayıcısı uzman vs vs..bilgi ve deneyimlerimizden faydalanmak varken itibarsızlaştırılmaya nasıl önlem alınabilinir ortak çözümler üretmeliyiz arkadaşlar…yürüyelim saglık bakanlıgına bi toplanalım bi sesimizi duyuralım arkadaşlar..

15.08.2017, 10:30
Celil

Sayın Nihal Hanım,
Sayın ADYED YÖNETİMİ,
NİHALHanım görüşlerine aynen katılıyorum, Görev tanımı olmadan hiç bir şey olmaz.KHK İLESAGLIK YENİDEN YAPILANDIRILIYOR.
1- SGK görev tanımınnın aynısını çıkartmalıyız,uğraş vermelliyiz. 2- nihal hanımın saydıgı araştırmacı olrak il denetim koordinatörlügü denetim uzman danışman görevleri için acilen Devlet Bahçeli Beyle görüşmeliyiz. Selam ve dua ile

15.08.2017, 20:29
Celil

Sayın Adyed,
Devlet personel Dairesince havuza alınıp oradan diğer kamu kuruluşlarına dagıtımda yapılabiliriz. Buda bi seçenek ..bu çözümde iyidir. Selam ve dua ile…

15.08.2017, 20:37
Ahmet kurt

Yıllardır yazıyoruz,konuşuyoruz ne oldu hiç.Görev tanımı yayınlamış ,”Araştırmacıların dikkatine” ,çok dikkat çekecek ve bir başarı elde edilmiş gibi manşet.Eski kadrolarımızı istedinizmi,zamlar az dediniz mi yok.e siz ne yaparsınız, toplantı yapıp karın doyurun.

02.09.2017, 19:58
Kemal Eyüboğlu

Sağlıktan gelen Araştırmacı arkadaşları anlamakta güçlük çekiyorum!Araştırmacı kadrosuna atananların,başta maddi olmak üzere birçok özlük hakları yerle bir edilmiş;onlar ise,”varsa yoksa görev tanımı” derdindeler..! Bırakın bu “görev tanımı” gibi,bundan sonraki yaşantınız(emeklilik) için hiçbir getirisi olmayacak olan sığ tartışmaları da,3600 ek gösterge,görev ve makam tazminatlarının kazanılmasını gündemde tutalım.Aksi taleplerin biz Araştırmacılara yararı yok,olmayacak da…

05.09.2017, 14:14
celil

Sayın kemal eyüboğlu,
Asıl 3600 ek gösterge hayal ötesi bu böyle biline! Görev tanımı çok önemli bu gücü olmayanlar için lazım. Gücü olanlarda 3600 hayaliyle uğraşırlar. Her iş yapanın görev TANIMI OLUR. Görev tanı olmayan işler ne iş olsa yaparlar selam ve saygı dualarımla ALLAHA emanet olun

06.09.2017, 23:12
kamile güven

Ya ünıversitelerde Görev tanımını flan takan yok Adamlar MEMUR gibi çalıştırıyor.Olmaz desen Kıyamet kopuyor yardımmmmmm yokmu bunun hukuki yolu

18.09.2017, 14:59
Celil

SAYIN ADYED BAŞKANIM,,,,,,
BİZLER ÖNCELİKLİ OLARAK ,,,,ÖNCE HİÇ BİR ARAŞTIRMACI AYRIMI YAPMADAN ARAŞTIRMACI ARIŞTIRMACIDIR BUNUN ÖZELLEŞTİME,ASKERİYE SAGLIK DİYE AYRIMI OLAMAZ OLMAZDA. BİZLER SGK DAKİ GİBİ BİR GÖREV TANIMI İSTİYORUZ,,,,,ONDAN SONRADA HANGİ ÖZLÜK HAKKI ALIRSANIZ ALALALIM AMA ÖNCE GÖREV TANIMI,,,, BAKIN SAKARYADA ÖZEL Bİ HASTANE DENETİMSİZLİKTEN YOĞUM BAKIMDA YALI AMCAMIZIN GÖRÜNTÜSÜNÜ PAYLAŞABİLİYOR.BİZLER NEDEN DENETİDE GÖREV ALMAYALIM…..
HİÇ KONUŞMAYACAKMISIN BAŞKANIM,HİÇ SESİN DEMECİN GÖRÜŞMELERİN OLMAYACAKMI BAŞKANIM,BİZLERİ ANCAK GÖREV TANIMIYLA KURTARABLİRSİN
SİYASİ GÜCÜ OLMAYANLARI….OLANLARIN ZATEN HİÇBİŞEYE İHTİYACI YOKKK.
SELAM VE DUA İLE…..

22.09.2017, 21:26
Hebil Akan

Derneğimizin (ADYED) ne telefonuna ne faksına ulaşılmıyor derneği fesih ettiniz de haberimiz mi yok? Ayrıca Sağlık Bakanlığındaki araştırmacılara ait disiplin amirleri yönetmeliğinde bir tutarsızlık görmekteyim konuyla ilgili bilgisi olanlar varsa paylaşmalarını istirham ediyorum. Şöyle ki; İl sağlık Müdürlüğünde bulunan araştırmacı arkadaşlar İl Sağlık Müdürlüğündeki şube müdürleri ve uzmanlarla birlikte disiplin yönünden İl Sağlık Müdür Yardımcısına bağlı görünüyor. İlçelerde ise yeni açılan kadrolara atanan şube müdürleri ilçe sağlık müdürüne diğerleri başlığı altında ise ilçede görevlendirilmiş araştırmacılar dahil tüm personeli ifade eden bir cümle kullanılmıştır. Bu sebeple ilçe sağlık müdürlüklerine atanmış sayılan araştırmacılar bazı şube müdürleriyle sorun yaşamaktadır.. Bilgisi olanlar konu hakkında cevap yazarlarsa memnun olurum. Tüm Araştırmacı arkadaşlarımıza selam ve sevgilerimle…

29.09.2017, 15:45